Sommaren 2012 - End!

Resumé!
 
Detta var alltför länge sedan jag skrev av mig något på bloggen? 
Hmm...Är sommaren verkligen slut? vill inte tro att det är så att det redan börjar bli höstväder ute :( 
Ogillar det starkt... 
 
Sommaren har bara försvunnit och vad har man hunnit med? 
Jag ska inte klaga så mycket har gjort en hel del i sommar. Jobbat till stor del då och mestadels
i Media och special avdelningen. Kvällspassen har varit många och allt har bara fungerat väl. 
17:50-22:10 var mina ordinare pass förutom på måndagarna då de var 16:50-22:10. 
Det har varit fartfyllt under sommarperioden. Intressant och kul med nya uppgifter och se hur det 
faktiskt fungerar på en annan avdelning än kassa/Kundtjänst. Det har varit nyttigt att ta in 
rutiner m.m och nya kundmöten. Kollegorna på Media har varit underbara! :) 
Räcker med att säga så behöver inte ha en större utläggning, det har varit helt perfekta kollegor! 
 
Ska noteras att stor del av utemarknadsäsongen så jobbades det 11-20.15 med blommor
och utegrejer. Det kommer jag verkligen längta tills igen nästa sommar. Gänget med blommerna
har varit toppen och konstigt nog har jag inte lärt mig något mer om blommor? 
Illa kanske men det är mycket roligare än jag trodde det skulle vara att jobba där ute. 
Visst har jag saknat kundtjänst delen och även kassan under sommaren med alla sommarjobbare
och personal som återkommer men kul att testa på nya grejer. 
 
Stor del i slutet av sommaren har varit Kollopersonalen som man har kunnat socialserat sig med
när man jobbade på Media. Stort gilla över denna personal :)
 
Okej när jag läser igenom detta kan jag väl bara skriva egentligen att jag gillar alla i byggnaden typ! :) 
 
Semestern var det fullt upp med Roadtrips, bad, uteliv och sedan en spontan resan till Amsterdam! 
Kan checka av ännu ett resemål helt enkelt. Nu är det ju bara Paris kvar men där är jag jätte orolig att de inte 
kan engleska eller att de vägrar prata det? Hmm...måste träffa någon som kan franska som vill 
med och får tolka/prata när man väl behöver. Resan till Amsterdam på semestern var bra. 
Mycket trevlig stad och intressanta museum och gillade starkt "Vondelspark" 
Gamla staden var ju de mest sevärda och enkelt och hitta. Hotellet var bra och hade ett rum 
på 4:e våningen :) 
 
Har blivit mycket bad på kvällarna med Fredrik vilket har varit trevligt! Synd bara att det är så 
kallt när man väl badar. Det är ju inte riktigt så att man kan sola och värma sig men tur att 
det finns en stuga där det värmen är något högre än ute i luften :) 
Nu har nog sista badturen varit och återkommer väl nästa år förhoppningsvis! 
 
Har lärt försökt lära känna nya kollegor denna sommar. Vad svårt det är att lära känna folk 
de är ju inte jätte enkelt. Man får inte någon respons tyvärr... 
Man pratar ju på jobbet en hel del och det är ju bra men att lära känna folk privat det är svårare sagt
än gjort :/ Det är lite folk som jag skulle kunna tänka mig att lära känna mer än vad jag gör nu. 
Får helt enkelt jobba på det mer, Beware people hehe...  :) 
 
Ute livet i Norrtälje har varit intensivt. Speciellt Onsdagar som för mig har varit helt mycket bättre än 
helgerna. Vi är ju ett gäng som brukar vara ute och kommer kännas tråkigt nu när det är över. Onsdagarna på 
"Stället" och sedan gå vidare till "Garaget". Det är sommarfeeling på hög nivå. 
Har träffat mycket trevligt folk ute och tack för denna sommar om man nu kan säga så? 
 
Sedan är det säkert massor av småsaker som har skett som jag inte kommer ihåg eller bara är onödiga 
att dra upp här. 
 
Inför hösten som är påväg finns inte så mycket att säga. En del konserter som är på intåg och det är 
ju alltid något att se framemot! Lady Gaga, Fun. & Swedish House Mafia! 
Kommer bli Awesome! 
 
Annars inte mycket planer och nu känns allt mest som ett hamsterhjul men ska inte klaga...
det blir aldrig som man tänkt sig kan man ju sammanfatta det hela som :) 
Fyller 25 nu i vinter får se hur det ska firas? Jag har väl någon liten plan om vad jag tänker mig m.m.
Men nu börjar det spåra lite här får se när jag skriver nästa gång förhoppgninsvis imorgon! :) 
Nu måste jag göra mig klar för sängen för imorn är det jobb 11:30-18.00 och sedan ledig helg och då börjar 
på Söndag kattvakt :) 
 
Tips på album för tillfället är 
Norah Jones - Little Broken Hearts
Olly Murs - In Case You Didn't Know? 
Fun. - Some Nights
 
Spelas mest nu är väl Agnes - One Last Time! 
 
God Natt! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0