Enskild Firma + Resa!

Rom Resa och Uppstart!


Här är ett litet urval av bilder som jag har tagit när jag var i Rom för ca 1 vecka sedan :)
Har inte orkat uppdatera bloggen riktigt men nu ikväll fick jag någon slags motivation.
Det finns fler bilder på Facebook så ni som är vän med en där kan kolla igen eller
har säkert kollat igenom det albumet. Resan var verkligen bra och behövlig
och lagom lång sådär. Var borta 4 dagar totalt Söndag morgon till Onsdag eftermiddag.
Hotellet enkelt och trevligt bättre än New Yorks lilla bås...haha...
Staden Rom var trevlig och relativt enkelt att hitta med en karta i handen.
Behövde inte använda mig av kollektivtrafiken förutom 2 ggr.
Trafiken var så livlig som man kan tänka sig. Tutorna lät en hel del om
folk som inte åkte som de skulle göra eller tillräckligt snabbt vid ett
rödlyse. Det är ett intressant parkeringsvett folk har där.
Smart bilen har verkligen sin rätta natur också eftersom de pakerar så
väldans trångt och gärna dubbelt hur det nu funkar?
Vatikanen är ett måste att besöka med Peterskyrkan och Vatikanmuséet som
är prio nr 1. Helt fantastiska byggnader och stora. Hur det lyckades bygga dessa
förut är helt ofattbart, giganstiska och dekorativa enormt alltså.
Bästa tyckte jag om korridoren som var ca 100 m med takmålningar
hela vägen. Bilden finns ute här på bloggen men svårt att få känslan
ändå hur det såg ut. Helt otroligt!
Maten var bra och vädret helt okej :)
***
Del två i bloggen kommer handla om det
jag kommer starta upp sakta men säkert så är det fotografering.
Kommer starta en enskild firma med F-Skattsedel
Det är ju jätte mycket kvar som jag knappt vet något om regler
idéer, priser m.m Men jag vet att jag vill hålla på med detta dels
för jag fått bra feedback på mina foton och sedan för att det är kul att starta
upp något och ha vid sidan av mitt huvudsakliga arbete. Först tänkte jag att
det är tråkigt att fotografera hela tiden men sedan kommer det bli ibland
mest tänkte jag. Det är ju inte så att det ramlar in uppdrag heller riktigt.
Vore märkligt så fall?! Haha...
Men nu kan jag då gå ut med en sådan grej att om ni behöver
en fotograf till fest, poträttbilder, bröllop/Dop är jag gärna intresserad
och har en liten portfolié som lämnas inom bröllop och mingelbilder.
Allt jag gör nu på basis är självklart
gratis. Det enda kravet är att jag skulle kunna få använda bilderna
i referensmaterial. Men som sagt erfarenheten kommer att
stiga och det kommer nog bli en väldigt rolig hobby!
Kommer även starta upp en hemsida där kontakt info finns
och chans att se de jag har fotograferat.
Men har nu hittat en sak jag verkligen brinner för! :)
fotografDBergvall
Mer info kommer löpande :)
Nu är det dags för sängen för börjar kl 09.00 imorn
hur det nu ska gå?!
Over&Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0