Reskamrater?!

15 - 30 April
Söker resesällskap detta datum och resemålet är ju
då Tokyo, Japan!
Jag måste medge att denna stad är en stad jag inte riktigt klarar att resa
själv till? New York, London och Rom är inte så läskiga men denna
stad och detta land är ju mycket mer annorlunda.
Så om det finns folk som vill resa dit den perioden så är det
mer än välkommet. För jag kommer att resa dit det är är klart
även om jag kommer bli själv igen.
***
London var min första ensama resa men det kändes lite som
att resa till sthlm och det är ju inte farligt. Folk är imponerade att
man reser själv men om man själv vill komma iväg och inte någon
annan riktigt kan så får man ju göra det. Jag ser det som när jag reser
själv till Stockholm. Det är ju som en sådan resa bara att de pratar ett
annat språk. Sedan är jag ju inte ute så sent heller jag brukar trivas på
hotellrummet sådär vid 19-20 tiden typ...men det hade väl varit annorlunda
om jag rest med någon. Okey New York båset var väl inte någon höjdare
riktigt men sov ändå vid deras 20.00 tid?
Nja att resa själv har ju sina fördelar och nackdelar.
Jag pratar bara nästan om jag måste och då
går det sisådär men det funkar. Resturanger brukar vara knepigaste
stället men jag säger min standard fras "Jag är inte så jättebra på engelska"
och det brukar alltid svara "Jo du pratar ju jättebra" haha...
Mest stolt över min engelska är nog när jag var på Harrods i London och
pratade med säljaren om dyra telefoner haha... då funkade det kalas bra! :)
De extremt dyra telefonerna som folk köpte dagligen om jag minns rätt nu ^^
***
Det man råkar ut för när man annars reser själv är att folk
vill att man fotograferar dem vid turistgrejer som när jag var vid
Coluseum i Rom och jag tycker det är lite jobbigt
för man vet inte om det är nöjda med fotot man tagit.
Jag har bett folk att ta kort på mig i New York t ex men efter mycket övervägande.
Inte för att jag är rädd att de tar kameran utan mer att om jag inte är nöjd
med bilden. När det är vänner som tar en bild kan jag be de ta om den säkert
fler gånger än om det är en okänd. Och Likadant känner jag om
jag tar foto på några andra om de inte är nöjda med bilden men de
flesta säger att det är en "okej" bild. Fast jag tror inte riktigt på det alltid hmm...
***
Jag är mycket glad över antalet personen som har gått in på bloggen
från det jag la ut en inlägg igår. Är uppe i ca 30 st
även fast det inte är regelbundet så är det nog ett rekord ^^
Tänk att folk gillar att läsa grejer om andras tankar m.m haha..
Sedan är jag dålig med bilder och videos men har inte så mycket
för tillfället att dela med mig av. Om jag då inte kan få tag i
Britney's nya låt som hon har släppt som var kalas :)
Over&Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0