Projekt 100 Svartvita bilder Norrtälje

Let's Start! :)

Blev inspirerad till detta efter att ha kollat runt på svartvita bilder
och jag gillar formen av fotografteknik vad gällande svartvit.
Behöver inte vara allt för svårt men ändå är det en del man
ska tänka på vad gällande ljuset.
Först tänkte jag om gränsen var för hög eller för låg?
Funderade på att bara ta 50 bilder men kände på något vis
att det var kanske lite när man väl börja tänka på var och vad man
kan fotografera. Det finns ju en hel del grejer i Norrtälje som man
kanske inte riktigt tänker på. Antar att det kommer bli mycket klassiska
motiv men ska försöka med lite egna delar som inte är det där klassiska
om det nu fungerar.
Ogillar dock nu vintertiden när dagsljuset är extremt lite för jag vill ju
bara ta bilder i dagsljuset. Sedan kan ju det bli ett annat
projekt med nattbilder i Norrtälje men då behövder det inte vara i svartvit.
Då kan ju de bli lite färg på bilderna ^^
Sitter nu och väntar på att min telefon har laddat upp till 100%
men kollar ut och ser redan att det börjar skymma.
Men imorn är det ju sol ute men börjar dock kl 12 och det ska även vara
-1 till -5 grader ute. Måste hitta ett bra par vantar som man kan använda
när man fotograferar ute. Typ tänker jag mig ett par "Iphone-vantar"
men tror inte de håller värmen alltför väl men ska kanske ner en sväng
och kolla om de finns billiga på H&M.
Ska på bio ikväll :)
Filmen "One Day" som baseras på boken med samma namn
som jag läste i sommras när jag var i New York.
Ser fram emot filmen grymt mycket och det är mycket bra skådespelare
så det ska bli intressant och se hur filmen håller mottet jämtemot boken :)
Boken var grymt bra!
Såg en obehaglig dokumentär på Aftonbladet "Aokigahra - Självmordskogen"
handlar om en skog i Japan nedanför Mount Fuiji som
folk vallfärdar till för att avsluta sina liv.
De hittar mer än 100 personer årligen som bestämmer sig dö just i den skogen.
Obehaglig dokumentär där man fick följa med en typ skogsvaktare som
rör sig i skogen och försöker uppmana folk att inte ta sina liv om
han ser tecken på sådant. Brr...
God Morgon Förresten ^^
Over&Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0