Carry Me Home Tonight!

Grublerier på hög nivå hmm...

Det håller på att hända saker här hemma och väntar med
spänning på följderna. Förhoppningsvis positiva grejer för Bruno och mig ^^
Mer om det när vi ser hur det går först ett möte på måndag som
jag ser fram emot :)
***
Såg på debattprogrammet på Svt 1 nu ikväll. Intressanta
diskussioner. Kungadebatten har ju blåst upp igen eftersom
de har framkommit nya grejer i kungens livshistoria om han
har umgåtts i vissa möten m.m.
Själv är jag för monarki och jag tycker inte man bör gräva i hans privatliv.
Jag tycker han ska ha granskning på hans "Jobb" del om han t ex kanske
inte uttalar sig korrekt om diktaturer  ex Sultanen av Brunei.
Det var inte ett smart uttalande.
Men om jag fattat det här hela rätt så är de ju att det är gällande
hans vänner har haft kontakt med kriminella personer.
Hmm...
Personen som har skrivit boken som var med i programmet har jag väldigt
lite till övers för. Nu är det inte mina ord jag använder men hon går
ju Milles vägar för att kanske inte någon lyssnar riktigt på honom som är
kriminell men de lyssnar på en utomstående om jag minns det rätt nu?
Och hon tjänar ju även pengar på de hela genom hennes böcker.
Nej låt det hela vara tycker jag och jag betalar gärna
pengar till kungen och hans familj m.m!
***
Del 2 i debatten var om man inte ska fira Lucia och advent i kyrkorna
mer? Jag hade inte något emot att fira Lucia och skolavslutningar i skolan
när jag var mindre. Tänkte nog inte ens på det då kommer inte ihåg riktigt
men har svårt att tro att jag tänkte på det.
Men nu när jag är äldre och kommit till insikt att jag inte tror på Gud eller
är insatt i någon annan religion så känns det lite märkligt
att man ska matas med kristenendomen när man går i skolan.
Men här finns en knepig del. Jag tycker att om man växer upp i en familj
där man säger t ex att Mamma o pappa är djupt kristna.
Hur ska man då agera? De går ju inte att undervika att barnen blir
neutrala. Alltså visst vissa saker går ju att kanske inte låta barnen vara
med på gudtjänsten m.m Men det är ju en religion man även har i hemmet?
Det är väldigt svårt att vara opartisk. När du väl är äldre o vuxen kan du välja
att ta ett steg tillbaka eller ut från de religösa inslagen.
Ungdommarna ska ju få testa på när de sedan är tillräckligt mogna att
fatta egna beslut och även testa andra religioner om det är något för dem?
Självklart gäller inte detta bara kristendomen utan alla religioner.
Nu blev det mycket text men jag kan inte sluta fundera på detta dilemma.
Min fundering är oxå att om jag ska vara med i Svenska Kyrkan eller inte?
Det känns logiskt att gå ut eftersom jag inte tror eller nyttjar dess tjänster förutom
då någon gång besöker deras lokaler dvs kyrkan.
Även utomlands så kan jag tycka det är intressant att besöka kyrkan.
Men det är för att det är historiska byggnader inte just för att det är religös syfte.
Jag tycker det är fascinerande att så många människor väljer att tro på något?
Hmm...kan ju fundera ett tag till innan jag bestämmer mig!
***
Till sist var jag på bio igår med Elin och såg filmen vars bok den är
baserad på "One Day" Helt underbar film SE DEN! :)
Trailern nedanför här!
***
We Are Young med Glee en av de bästa låtarna från
serien tycker jag lyssnar om och om igen på den ^^
***
Sista delen i inlägget är att jag har ett projekt om att
fotografera Norrtälje i svartvita bilder. 100 st ska
bli mitt verk om mitt Norrtälje.
Kände att jag måste finna motivation att fotografera och man får
motivationen ganska lätt nu. Det är utspridda bilder runt om staden
från Grind - Kvisthamra - Nordrona - Vigelsjö m.m
Kul projekt som kommer upp på Facebook när de klart! :)
Over&Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0